oro

2012-05-23 / 12:30:15
jag har en klump i magen av oro för min älskade Calibera. Provade longera idag för att se hur det går... Hon va super duktig travade i lugnt och fint tempo samt lite ökat och kunde sakta lite sen igen så himla duktig och vill så gärna göra som jag ber. UNDERBARA VÄN!
Men hon ser inte ok ut.... i skritt såg hon lite lite stel ut men det kan ju bara vara en tillfällighet samt att jag kollar super NOGA så det kanske bara beror på att hon har stått eller så. Men i trav va hon inte ok i nått varv...
Började i vänster varv då såg de bra ut, bytte till höger då va hon o fräsch, ställde sig utåt precis som hon parrera sig samt lite ojämn rytm men det kan beror på att jag ville ha volt och hon gick rakställd puls lite utåt vilket ger fle steg i rytmen men bytte varv till vänster igen och då va hon ofräsch där med! Typ lika som i höger varv fast inte riktigt lika mycket..... fick jätte ont i hjärtat och magen.... så orolig! För visar hon att nå är fel så brukar det vara FEL... så ringde till Danne (kiropraktorn som vi använder på hästarna) för han vet hur hon brukar se ut mm så fick en "akut" tid på fredag em. för annars skulle det dröja minst 2 veckor då han är på Gotland och jobbar nästa vecka.

Tänkte jag skulle låta han kolla henne noga, ge massage och rätta till om hon har någon låsning i bogen och i korset.. Det såg lite ut som så i hennes rörelsemönster då hon har haft det förr... så jag hoppas verkligen att det är det!
För hade hon ont då när hon skada sig och har haltat lite efter de så blir det sne belsatning och väger man då kring 600 kg så blev det rätt mycket slit på leder mm. Tänkte att det va värt att kolla och hittar inte han nå eller att hon inte blir bra trotts behandling så får jag åka in med henne till klinik... Magkänslan säger att något är fel så måste kolla upp det..

Men har även satt på grimma för att se om Samira kan fånga in henne från hagen, jag har ju inte dom problemen längre med henne. Idag kom hon direkt när jag kom in i hagen och stoppade i huvudet i grimman i stort sett själv.
Älskar dej vännen min <3


i morgon em kommer en vacker kille i stallet somna in <3

Hua vilka beslut man har som djurägare att fatta.... men det ingår liksom när man köper dom, ansvar tills döden skiljer oss åt.... men hua jag bävar för den dagen.....  jag lider med mina vänner som har behöva ta dessa beslut....
Men alla hästarna sammlas i hästhimlen där betet alltid är grönt, fritt från insekter och fint väder med lagomt fläktande vindar så det blir parfekttemperatur för dom. Det är iaf vad jag vill tro på.


nej dags att göra sig redo för lite em jobb... i morgon blir sthlm för utbildning, spännande!

Hörs!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: