dålig uppdatering...

2012-07-18 / 22:23:38
hua har verkligen varit dålig på att skriva men har så dåligt med tid för det är så mycket jag vill och måste hinna och då läggs bloggen åt sidan. Kommer nog förbi så... får se.
 
Men hur som helst måste jag iaf skriva hur allt går med Callie.
 
Åkte in till kliniken, Callie gick rakavägen in i transporten och stog som ett ljus hela vägen <3
Hade tur som fick sällskap av Emma, så himla skönt!
Va super nervös innan jag åkte till stallet, men när jag väl va i stallet så va det som allt stängdes av TILLS jag vred om bilnyckeln och skulle styra mot kliniken då ville jag kräkas/gråta/ få panik på samma gång.
Väl på kliniken gick det ok, bra bemötande av personalen.
Ställde upp henne på gången och d¨konstaterade veterinären att hovarna va felaktigt verkade och kunde få stora sprickor, det fanns tecken på detta i form av större gropar på sidorna av hovarna... jag kan inget om sådant.. hovarna är det jag har minst kunskap om men när hon berätta och peka så hade hon "bevis" för allt hon yttrade sig om så måste ju tro henne även om de va tufft... så nu måste jag leta på en ny hovslagare som är utbildad och gör det VITT. (inte de lättaste)
över till besöket:
Fick först gå med henne på den långa gången sedan jogga med henne efter det gick vi ut och longerade... och efter det gjordes det böjprov på alla 4 benen både höga och låga böjprov.... Min dam va halt på ALLA  4 BEN!!! Då trodde jag tårarna skulle spruta men lyckades hålla dem inne.... det kändes som att hon hoppade på 3 ben brevid mej när jag sprang med henne när dom böjde höger fram... de gjorde så ont i mej....
Skorna plockades av och dom sprutade bedövning i kotan och hoven höger fram för att se om det gjorde någon förändring i hältan... vilket det inte gjorde.... på gott och ont.... fick inte veta vad felet va men de va inte i hovarna vilket jag tyckte va skönt....
 
Då blev det lunch.  (minns inte riktigt om hon sprutades före eller efter lunch just nu)
Vilket va skönt att få frisk luft, bolla lite mer med Emma och få nå i magen då det inte gick att äta frukost pga nerverna....
Callie va lugn och fin i boxen =)
Eftersom de inte visste vad de skulle behandla eller vart de skulle börja leta då hon hade ont i alla 4 ben så fick vi BUTTA utskrivet 1,5 g x2 i 14 dagar,
Tanken va att all inflammation skulle försvinna och förhoppningsvis skulle hon va bra då i fall hon fått en inflammation efter skadan i höger fram som vi nu aldrig kommer få veta vad som hade hänt men gissar på halkning eller spark. Men annars skulle all inflammation försvinna och endast skadan ska kvarstå...
 
Nu har jag nästan behandlat henne klart, gjorde en avstämmning i söndags och longerade henne på banan, REKORD FIN sedan olyckan! Lite tittig, pigg och hatar vattenpölar och det finns det gott om i år... men i rörelsemönstrer såg det bättre ut!
Så pratade med veterinären igen i måndags och bestämde då att hon ska sättas igång när jag ger sista dosen nu i slutet av veckan för att se hur hon rör sig med smärtstillande och sedan jämföra med nästa vecka när det har gått ut. Känns hon lika så kan jag fortsätta rida tills återbesöket i augusti men skulle hon kännas stelare eller så nästa vecka får jag börja om...
 
Kort och gott, behandling påbörjad, plan finns, orsk ännu okänd.
 
Tusen tack igen Emma för ditt sällskap!
Och tusen tusen tack till mina nära och kära som varit/är ett underbart stöd <3
 
 
Snart är vi ett igen ute i skogen <3 inga bakslag.... SNÄLLA!!!!!!!!!!!!!
men måste säga att man får ett enormt starkt band när man håller på så här mycket från marken, samt att när man måste lita på varandra så funkar det. HON ÄR MIN BÄSTA FYRBENTA VÄN <3<3
Trotts behandling 2 ggr om dagen kommer hon fortfarande och möter mej, det värmer!
 
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: