skit

2012-08-23 / 14:19:30
skit fan jäklar bläääää tomhet så känner jag mej nu.... huvudet håller på och sprängs, tårarna rinner och det känns som att kroppen fylls av en tomhet...

Gick inge bra idag... Halt hö. fram och bak på böjprov. Behandlad med kortison spruta i fram men ibak gick de inte hon sparcka iväg klippmaskinen så dom ville/vågade inte nå mer och kommer inte behandla henne i bak.
Fick metacam (hur de nu stavas) ut skrivet idag och ska åter om 4 veckor. Skrittas men inte klättra eller utsättas för tungt jobb. Men ska ridas i form och jobba i skritten.

Efter återbesöket avslutar jag hos dom och åker vidare, lutar mot strömsholm. Vill veta orsaken! Vill inte ta bort henne och tänka -tänk om hon hade blivit bra, -undra vad som hände -hade jag kunna gjort nå annorlunda?.
Jag vill veta att jag har gjort ALLT och förhoppningsvis får en återställd häst.

Men just nu känns det riktigt tungt....

Tack till bästa Emma för ditt sällskap och stöd på kliniken! Värt guld! och tack för att du tror på oss <3
Kommentarer!
Postat av: Millis

Fy vad tungt med din häst:( Om jag vore du skulle jag strunta i rådet att rida henne, det gör förmodligen skadan ännu värre. Jag skulle låta henne stå och se vad dom säger på strömsholm. Vore det en människa eller en hund som haltade så skulle man få rådet att vila så länge hältan finns. Varför skulle det vara annorlunda på hästar?

Svar: Tack för kloka åsikter =)Anna (veterinären) hävdade de för att hindra stelheten av att bara stå. Men har oxå tänkt att de kanske blir värre.... blev ju inte bättre sist direkt =(
calibera.blogg.se

Kommenterat - 2012-08-24 / 06:30:39
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: