Strömsholm

2012-09-19 / 02:46:08
Åkte till strömsholm i måndags, avbokade återbesöket på ATG och beslöt att Strömsholm skulle få ta över,

Jag hoppades så innerligt att få veta orsaken till hältan hos min älskade vän....
Böjprovet gick bra SÅÅÅÅÅÅ mycket bättre! jätte skönt att se och få höra =)
Dock helt oförändrad på volten.... ser inte bra ut. Ser ut att ha ont i högersidan, troligtvis bakbenet.
Men eftersom min dam är en väldigt bestämd dam så gick det inge vidare när de ville bedöva hennes has (höger bak) de gjorde flera tappraförsök, odrogad, drogad, brems mm men icke, hon sa ifrån på skarpen och vad gör man då? man får vackert lyssna... 600kg som blir arg... nej tack.

Jag hade med mig röntgen bilderna från ATG och på strömsholm kunde de se en viss förändring i höger has, vid "glidlederna" osäkert om det är de som är orsaken till värken och osäkert om det är början till spatt, efter nå trauma i hagen, gammalt eller nytt....

Planen: Sätta igång henne på rakt spår LÅNGSAMT och se hur det går, känns det bra, lägg till nästa grej. Checka av på volt om allt känns bra, film och skicka till strömsholm för lite rådgivning.

Sedan återbesök för att röntga och se hur det utvecklas i hasen.

Går det bra får man se vad återbesöket visar, går det inte bra måste man tänka till och fatta ett beslut.

Sedan när man vet vad Callie håller för och hur hon mår så får man ta ställning till om de är vad jag vill och om hon mår bra.
Jag menar håller hon för att gå i hage, pommenader, ridas i skogen i skritt eller i fler gångarter eller kommer jag kunna träna lite dressyr på banan?
Jag kommer nog aldrig våga hoppa henne igen.
Men som sagt allt detta ligger låååångt fram. 3 månader MINST så jag hinner fundera, känna och pyssla.... Men tankarna är många och de är ett enda kaos i huvudet.....
önskar djur kunde prata!

Älskar dej min kära häst!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: