fundersam...

2012-06-14 / 12:35:20
Igår blev min stjärna Callie skodd, äntligen kan jag sätta igång henne efter sskadan och tappskor.. skritta igång henne och lägga in lite trav för att se hur hon blir i benet av det.

Igår efter skoningen longerade jag henne, fin  i vänster varv, lite utåtställd för hon ville kika på polarna i hagen bäkom ridbanan men såg in ut i rörelsemönstret, stelheten i rumpan va borta =)
Men i höger varv är hon fortfarande inte ok, kan inte kalla det klockrent halt, hon hoppade inte på treben heller, men rörelsemönstret är inte ok, en lättare hälta kanske man kan kalla det?
Men jag ska göra som kiropraktorn sa, skritta igång henne och trava lite så ska han komma ut igen. Eftersom de va så mycket som låg tokigt sist samt låsningarna så skulle hon behöva iaf en gång till. Så jag provar väl det och funkar inte det så måste jag ju prata med en veterinär och få henne undersökt, men då till de valet, VEM ska jag ringa?
Har inte haft med så många veterinärer att göra iaf inte för skador..... men men först kiropraktorn.

Åh de är svårt att inte fundera och grubbla över detta!!!!!!!!!!!! Minälskade häst <3 Hon brukar ju inte visa att något är fel om det inte verkligen är riktigt FEL. Men sen har ju jag lärt känna henne väl och lärt mig hur hon ser i sina rörlser så kanske att jag ser bättre nu när nå är tok än förr.

Aja jag hoppas och håller tummarna för att detta ska bli bra snart!



En mycket nöjd Callie efter ett träningspass, hoppas vi kommer tillbaka dit!
innan skadan va hon snyggare än npågonsin med muskler och hull, nu är hon sommmarbetetssnygg med lite kul mage precis som de ska va när man är på bete utan att ridas =) Lika vacker som alltid!

Jag har ju världsen sötaste Bojsan att rida oxå <3 ska ta tag i lastträningen med henne igen så fort jag blir frisk så jag har krafter igen. Samt kolla med en tränare som heter Anita om jag kan få rida för henne lite då jag tycket hon va super med mig och Bojsan på vårat ridprov.



Älskar denna vackra bild på Linnéa och Bojsan, så himla vackert par! och så himla underbara tjejer <3
Kommentarer!
Postat av: Emma

Jag vill absolut inte skrämma dig men när jag märkte att något var fel med Missy så kände och såg jag bara en lättare störning i rörelse mönstret. Det var ju många som sa till mig att det inte såg konstigt ut men jag kände ju min häst.



Hoppas kiropraktoiken åtgärdar det! :) Om det blir veterinär hade jag åkt in till en klinik om jag var du, ATG i Gävle kanske? Veterinärer som åker ut kan inte göra så mycket egentligen är min erfarenhet :)

Kommenterat - 2012-06-18 / 15:24:18  | URL - http://emma.stjernstedt.net/blogg
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: