underbara häst <3

2012-01-20 / 21:14:25
Det är dagar som denna jag vet varför Calibera är just MIN egna häst, hon är som mig fast i hästformat. Inga ord inga skänklningar, tygeltag behövdes i dag det va bara tankeöverföring. Helt underbart!
Red med Birgitta och Rita, vi skritta, trava och galopperade. Hästarna blev heta när man närmade oss backen, jag kändes att min dam va sen en bomb och bara väntade på ett godkännande och eftersom jag vet att det inte är nå problem att rida om Rita, att det inte blir nå tok eller bus så lättade jag lite i sadeln och sa -Varsegod hjärtat och vips va vi på toppen. Jädrans va min pingla kan springa fort!
När vi nästa va uppe på backen så satt jag mej ner i sadel och klappade henne lätt på halse och hon saktade in och stannade. Hur underbart är inte det? Ingen häst som bara drar och drar, att man känner sig osäker på om hon stannar eller ej, inte min brud inte min egna Calibera. Vi vet vart vi har varandra och Callie vet att om hon sköter sig får man ha kul i bland =) och nu va det riktigt längesen hon fick springa på nå.

Jag saknar dom långa härliga turerna med bästa L <3











Massa fina bilder med fina minnen <3

Och nu har jag även börjat rida min bästa väns häst Bojsan. Underbar tjej det med.
Väldigt trevlig! samt lärorikt för mig.
Jag hoppas allt blir bra <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: