blandade känslor

2012-01-26 / 02:38:23
Är på jobbet, gör natt 3 av 3 woho va skönt! men sedan blir det att jobba lång helg, inte mycket ledigt här inte... men om 2 veckor blire bättre =) Är lite lugnt nu så passar att skriva lite här...

JAG FICK EN PLATS I TRÄNINGSGRUPPEN FÖR CICCI (hoppspecial) =)

Det är lite blandade känslor när någon annan rider ens häst. Det är kul att se henne när hon tränar, se hur hon ser ut och super kul att se när hon är så duktig. Man vet ju inte riktigt hur det ser ut när man sitter på ryggen själv man bara känner.
Jag verkligen älskar min dam och skulle aldrig vilja sälja henne <3
Helst skulle jag vilja rida henne själv alla dagar, jag hade väldigt svårt att släppa i från mig ansvaret i början men blev tvungen då jag blev dålig under graviditeten och inte fick anstränga mig så då var det ju bara ett måste att släppa lite ansvar. Men sedan blev det tufft när det va svårt att hitta någon som tog sin fulla ansvar och passade oss.
Men nu har jag en kanon tjej som är toppen på alla sätt och vis =)


Nu ska jag hjälpa min bästa vän med sin häst då hon behöver en paus från ridningen och jag vill väldigt gärna hjälpa till och hoppas på att hennes gnista/sug/vilja ska komma tillbaka.
För det är inte riktigt samma sak att vara där själv när det alltid har varit vi två där annars. Men hon kommer vara delaktik, följa med på träning och tävlinga, hon kommer hälsa på i stallet de vet jag hon älskar sin dam det är absolut ingen fråga om saken.
Intressen kan gå upp och ner man har alltid sina svackor, och hästintresse speciellt om man har egen häst tar mycket tid och kostar MYCKET. Så ibland får man sina svackor och det är just det jag hoppas på att hon bara har en svacka. Saknar min vän väldigt mycket <3

Så nu ska jag ta hand om fina Bojsan 4 dagar i veckan samt få hjälp av en till tjej med min då jag inte hinner rida 2 pass om dagen 4 dagar i veckan. Vill ju hinna se familjen lite oxå, få lite kvatitéts tid med Elina <3
Men jag kommer inte ta hjälp med Callie alla dagar jag måste "få ha ett finger med i spelet" jag kan inte släppa helt, får en klump i magen när jag tänker på det.
Har vänt och vridit på saken många ggr hur jag ska kunna hinna med båda. men ska prova så här och se hur det känns och går.
Är super kul att rida Bojsan och jag kommer lära mig massor vilket jag sedan kan använda i  utbildning av Callie!
Det är ett kanon tillfälle för mig att få rida och träna med Bojsan, ska bli kul!

Tänk om man kunde få jobba 3 dagar i veckan och vara ledig 4 med full lön! Skulle passa mej kanon =)
Kommentarer!
Postat av: Linnéa

Det skulle passa mig kanon med! :)

Kommenterat - 2012-01-30 / 11:17:41  | URL - http://linnea.stjernstedt.net
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: