önske shopping

2012-04-15 / 21:50:31
Har nu tagit modet till mig och anmält oss till våran första PAY N`JUMP woho får lite fjärillar i magen på ett härlig sätt men med lite nervöst samtidigt. Men jag vill ju prova på att tävla men vill delta på någon pay´n jump först och se hur det känns innan man ställer upp i någon tävling. Vill inte skynda för fort och allt jobb men har lagt ner går åt pipan och man får börja om och då syftar jag främst på nerverna hos min älskade vän Calibera. Hon blir så otroligt nervös i nya situationer så är bra om jag är tygg och lugn så jag inte ställer till det mer.
Har anmält oss till 70 cm, inga titt hinder så då kan vi ha fokus på att ta oss runt, 70 cm är en lämplig höjd som vi båda är säkra på då det är en uppvärmnings höjd för oss så då kan jag släppa fokus på höjden och bara rida så bra vägar jag bara kan samt rida på så galoppen håller, men hon har blivit mycket starkare i galoppen =) <men känns det tufft för henne att ta banan i galopp så tar vi den i trav det ska ju va kul och kännas bra för oss båda =) Men efter första hindret har hon garanterat rullat över i galopp självmant.

Men nu när man börjar fantisera om tävling och utrustning så finns lite saker jag vill ha... men kan ju inte köpa allt på en och samma gång... det ska ju betalas oxå och av någon anledning måste man ha mat hemma oxå... suck de är överskattat hihi nej då man får prioritera och välja vilken man börjar med.

Här är lite på min lista över vad jag vill ha:


ca 1400 kr

ca 1600 kr

 ca 800 kr

 ca 1300 kr

Det är CIRKA PRISER och finns självklart i olika prisklasser.

Men sedan ska jag även köpa en kavaj och vita ridbyxor, finns många fina modeller på kavajer, ska nog be L följa med som smakråd men de är inte dags ännu.
Sedan vill jag ha en fräsh tjockare tröja jag kan ha på typ pay ´n jump och sådant, men vill ju va hel och ren =) Plus att det är kul att få lägga lite energi till att bry sig om utseende trotts att man tränar.
Sen tycker jag att det är kul att matcha, hästen grejer ska gå i samma ton tax sadel, träns och skydd men sen ska gärna schabraket matcha mina kläder antingen mina byxor eller tröjan/jackan. Är jag fjantig? De bjuder jag på i så fall för det handlar om vad jag tycker och vill. Ingen annan måste göra som mig men jag tycker det är kul =)

Sedan ska jag köpa en hink som jag kan ha vatten i åt Callie och Bojsan när man är borta på tävlingar =) åhhhh va jag längtar! Denna vecka blir det lite lastträning samt hoppträning på torsdag för Cicci igen är 4 veckor sen nu... så ska bli skoj!

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: