Liten blir större, stoppa tiden tack

2011-01-12 / 08:53:27
Elina växer så det knakar, igår var vi på BVC och nu är hon 66cm lång och väger 6310 gram.
Hon vänder sig från rygg till mage och försöker krypa men har inte riktigt lärt sig det men hasar sig fram en liten bit oh blir sedan förbannad för att det inte går. Hon går runt i sin gåstol utan problem, men man måste passa henne lite för nu har hon lärt sig att plocka ner saker från bordet. Dags att barnsäkra snart?
Hon kan även stå upp om hon håller i något/någon och kan sitta korta stunder utan stöd.
I söndags började Elina med ett nytt läte/ord DADADA gofia!





STOPPA TIDEN TACK! Det går ju såååå fort! Men det är en underbar tid =) Det är jätte kul att få vara hemma med henne, busa, skratta, prata, mysa =)


men det är inte alltid en dans på rosor. Jag har inte sovit en hel natt sen hon föddes (5 månader och 11 dagar) Ibland får man släppa allt man håller på med, ändra sina planer mm men man är mamma 24 timmar om dygnet resten av sitt liv. Det sliter på en ibland men det ger så mycket mer. Det är det bästa jag har gjort i hela  mitt liv! 
Jag var tvungen att poängtera att de inte bara är lyx och slapp som många tror. Men det är helt klart de bästa som finns! och den kärlek man har till sitt barn är nog den starkaste som finns, iaf enligt mig.


Elina fick sin 5 månaders vaccination igår, och högfeber som följd.... stackarn är brännhet! så idag blir en lugn dag för oss.


Hoppas ni får en bra dag
Kommentarer!
Postat av: Emma

Oj vad stor hon har blivit!

Vi får försöka boka in en dag när jag är i Gävle så jag kan komma förbi och fota! Senast jag var hem var ju över jul och då bara två dagar =/

kram!

Kommenterat - 2011-01-12 / 09:33:50  | URL - http://emma.stjernstedt.net/blogg
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: