Duktig polla!

2011-04-22 / 15:22:45
Ja jag lär ju skryta lite för är så grymt stolt och nöjd över min polla, min alldeles egna Calibera!



Har ridit själv flera dagar nu och tränat på galoppen, det är skönt att rida själv ibland så man bara har sig själv och hästen att tänka på och jädras vilken utdelning det har gett. I går på banan lossnadet efter mycket gnidande i sadeln... va helt slut när jag kände mej nöjd men vi va nog lika glada båda två =)
Hon hade först ingen lust att jobba utan villle bara springa på, så tänkte -fine men då ska de va sakta oxå! stutts hit och stutts dit sen lossande och vi rullade på en LÅNGSAM RUND OCH FIN GALOPP!!!!!!! Tog båda varrven och fattningarna blev klockrena! skit duktig! Vältigt stolt ägare =)

Tog en sväng om med Sanna och Sudden idag, duktiga pollar =) Även om min gärna hade gått lite snabbare enl henne själv så skötte hon sig kanon och blev riktigt fin på slutet!
Träning ger färdighet!


Är just nu väldigt glad över att inte ha medryttare så jag kan göra detta jobb själv, alla rider ju olika så då känns det skönt att vi gör detta tillsammans sen i höst får vi backup igen om inget kommer i mellan. Och i höst när jag börjar jobba igen är det nog jätte skönt att ha 2 dagar ledig men ändå få henne riden. Lite motion i skogen och på banan, jobbet vill jag ju göra själv =)
 Förtillfälle har jag ju världens bästa bästis som hjälper mej 1 dag i veckan och nån mer gång ibland. Så man har en ledig dag men kan vara med familjen =)



Snart har jag jobbat en hel månad, har 1 vecka kvar sen blir jag mammaledig igen. Ska bli mysigt!
Det är super skoj på jobbet men man längtar efter sin sessa, det händer så sjukt mycket just nu! och shit av tiden går fort, 1a maj samma dag som jag jobbar sista dagen blir våran sessa Elina 9 månader.

Fick en cykelstol/barnsadel till cykeln åt Elina av mina svärföräldrar idag =) så vi ska snat inviga den med en cykeltur hem till mian föräldra på en påskmiddag.

Nej dags att göra sig redo!



GLAD PÅSK!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: