Stigbyglar

2012-03-12 / 02:52:15
Jag har gamla fotbollsknän (skador sedan jag spelat då jag fått tagit förmånga smällar i sidorna på knäna har jag som glapp runt knäskålarna) och nu när jag hoppar och belastar rätt kraftigt varje hoppträning så får jag ont och nu efter den senaste hade jag ont i 3 dagar innan det släppte... Så håller på och undersöker om jag kan förebygga detta på nå vis. Har frågat runt, googlat, lagt ut en tråd bland hästfolk på fb samt i bloggen och i stortsett alla tipsar om Sprenger, Bow Balance. Dom är lite dyrare men det kan vara värt det om det hjälper =)

Har helt vanliga nu men har även dessa som är på bilden under som jag ska prova igen tog av dom då min medryttare tyckte de va små när man hade vinterkängor (är junior storlek men jag har fått dom av en vän) så värt att prova igen innan man lägger ut tusenlappar.
Sedan har jag även sätt att det skilljer i pris från butik till buktik... så man får kolla noga om man vill spara nån hundralapp..




FLEXISTIGBYGEL
Riders Company, en lite enklare variant på flexistigbygel.
Stigbygeln är ledad i sidorna, under gummifodringen.
Det gär att stigbygeln sviktar med så att ryttaren lättare kommer åt hästen
samt skonar ryttarens knän och leder.

Dessa stigbyglar rekomenderas flitigt! Värt att investera i tro??





BOW BALANCE
Sprenger, Bow Balance som är en optimalt balanserad stigbygel givetvis med System-4
och en extra bred stigbygelplatta för extra komfort och balans.
System 4, innebär att stigbygeln är rörlig och flexibel i fyra olika riktningar,
detta samt det speciella gummit i plattan som är stötuppfångande skonar ryttarens leder och ligament.
Det ger dig även en förbättrad skänkelposition tack vare sin följsamhet.
Den böjda bågen samt System 4 gör att du lättare kommer ur stigbygeln vid avfallning.
Den är även designad för att lättare kunna nås om du tappar stigbygeln.
Det finns en höger och en vänster stigbygel, de är märkta med L (vänster) och R (höger).
Det absolut senaste inom stigbyglar från tyska kvalitetsmedvetna Sprenger.
Antrazit. Finns i dam (12 cm.)
Pris: 1595:-

Fanns en till varjant på detta märke, undra om det är stor skillnad?



SYSTEM 4 STIRRUP
Sprenger, en populär säkerhetsstigbygel med ett patenterat System 4, som gör stigbygeln flexibel i fyra olika riktningar samtidigt.
Förbättrar ryttarens skänkelposition tack vare sin följsamhet samt motverkar spänningar i höfter, knän, anklar och vader.
Rostfritt stål.
Dam eller herr storlek. (12 eller 13 cm.)
Pris: 1495:-/par


Skulle förövrigt vilja ha ett par ridskor samt nya ridbyxor ett par ljusbruna.... Mycket man vill ha =)


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: