skogstur

2012-03-14 / 20:49:47
Idag tog jag en runda i skogen med Bojsan och vi fick sällskap av Ann och Callie. Himla kul att se sin egen häst röra sig, man vet bara  hur det känns så det är kul att få se oxå. Men måste erkänna att det är lite jobbigt oxå helst skulle jag vilja sköta henne själv 7 dagar i veckan men de funkar inte när man är småbarnförälder så då är det guld värt att ha en sådan underbar medryttare som Ann =)

Bojsan va lite underlig på gången stod och kasta med huvudet hela tiden men när jag tog i henne och borsta/smekte över huvudet så mös hon och blev lugn sen när jag sluta så börja hon igen. Men kollade öronen hela huvudet samt kollade så hjon andades bra och hittade INGET FEl. så gjorde henne redo för en ridtur.

Va som vanliga Bojsan lita flaxig med huvudet men pigg och glad =) Bockade rejält en gång och va lite studsig på vägen hem men skötte sig bra tycker jag =) Äntligen har marken börjat mjukna så vi kunde även trava och galoppera lite och tror att det är det som Bojsan behövde, tror damen har en hel del energi i sin kropp och lite vårkänslor =) siktar på en längre tur på lördag!

Skriver lite mer detaljer då Linnéa är i JAPAN och ska kunna få se vad vi har gjort nå hon har varit borta =)


I morgon ska jag och Callie på hoppträning JIPPI va jag längtar! Men blir en låååång dag då jag åker till jobbet 06.15 åker direkt till stallet efter jobbet sedan mot träningen och beräknar att komma hem runt kl 21... lagomt trött kommer man va men de är kul med träningen! Jag ser fram emot den varje gång =)

Ska ta och lite mer bilder på pollarna så det blir lite bild uppdatering oxå =)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: