Lastträningen med B

2012-03-27 / 19:11:35
Har varit dålig på att uppdatera men har haft sååååå himla mycket att göra så då hamnar det allra längst ner på too do listan.

Lastträningen med Bojsan går framåt hon har gått in nästan helt en hov kvar påkanten till rampen med det tar sig =) Blir stolt över henne, vackra Bojsan!

Förra veckan körde jag markträning då jag va hos kiropraktorn och fixa ryggen, har slitit rätt mycket på ryggen genom att jag bär Elina på höften och mest på en sida så jag är ojämnt stark så de drar snett lätt men nu är jag på väg att bli bra har en behandling kvar dock så missar pay and jump som jag ville va med på men en bra rygg är viktigare så jag orkar rida bättre.

Åter till träningen, tog en prommis med B och tränade lite lydnad/respekt tex gick i högt tempo och stannade och vill ha henne på min sida utan att bogen skulle passera mig, stannade hon för långt fram backade vi en bit och sedan fortsatte vi. Gjorde flera halter sedan gjorde vi samma sak i trav. Först blir hon lite busig men efter en stund blir hon uppmärksam och följer mig jätte bra.
Har även tränat på att backa, först med hjälp av lite kommando av lätt tryck mot bringan medan jag säger backa, gjorde det flera ggr sedan sa jag bara backa och hon backa sedan kunde jag bara backa själv och hon följde utan att blinka duktiga häst så kul att jobba med =) Och detta är viktigt för att lastträningen ska funka då jag behöver ha Bojsan respekt för annars kommer vi aldrig i väg på träningar. Men vi börjar närma oss nu =)

Sedan har vi tömmkört 2 ggr Bojsan blir bara duktigare och duktigare, hon blir lite sur när det blir jobbigt och kastar sig i väg och rester sig lite men utan att höja rösten eller göra någon grej av det så går jag bara fram och lugnar henne och leder upp henne på volten igen och tar om allt och till sist bjuder hon super bra och jobbar på snyggt!
Tror faktiskt hon tycker det är kul!
Första dagen blev det mest jobb i traven bara 2 varrv i galoppen för hon blev lite trött och va super fin så nöjde mig med två varrv. (ska ju sluta när man ligger på topp)
andra gången sattsade jag mest på galoppen och jäklarns va fin hon va! Det syntes att hon ville jobba, inga frispel utan lyssnade galant på mig sååååå duktig!

önskar jag hade kunna filma eller fota men går ju inte när jag måste ha båda händerna för att ha kontakten med hästen. Men fick några fina bilder efter när Bojsan posa frivilligt =)


Bilden gör det hela lite orättvist för hon va riktigt pamig att titta på och här är hon trött. Men fin som alltid!

Igår red jag ut en sväng på henne, kändes lite stressad på nå vis men bara man tänker lugnt och rider efter de så blev hon sig lik snabbt.

Nu är min älskade vän hemma igen! Och Bojsan blir nog glad att se henne igen och jag med <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: