Bojsan

2012-03-19 / 19:47:51
Lite uppdate om Bojsan träningar. Har lasttränat lite MÅL: 4 hover PÅ rampen Resultat 2 hovar I transporten så nöjde mig där utan att ens be henne gå in längre, de ska va kul och utan kamp så där är jag nöjd. Nya tag kommer =)

Red ut på en långtur med B och S hade tänkt mig en galopptur så fröken BUS skulle få göra av med lite energi, men hon va super pigg och studsade för minsta lilla hihi så blev massa skritt och trav, sedan sa jag att jag måste ligga först om det ska funka att trava och galoppera då hon blev stressad och kasta sig och och dit plus UPPÅT så då låg jag först och vi tog en galopp men bröt av till trav då det blev isigt sedan helt plötsligt fattar de andra galopp en efter en utan att jag och Bojsan är beredda.... suck vilken onödig situation dom skapa.... Bojsan bokstavligt talat EXPLODERA kastade sig i sidleds samtidigt som och bockade, bockade, bockade språng efter språng.... kändes som hon gick på frambenen typ som när vi står på händer. Snacka om att vara lätt i sina ben!
Men eftersom hon bara ladda på och dom inte bröt av så slutade det med att jag satt i leran.... gick bra ingen gjorde sig illa men de hade inte behövt hända, TÄNK EFTER FÖRE så slipper dessa situationer uppstå. Men jag och Linnéa vet ju att det inte va första eller sista gången om man rider i detta sällskap....  Synd för det är trevligt med sällskap.
Sedan travade vi lugnt och länge, vi tog täten sedan gjorde vi ett nytt försök till galopp oh vi tog täten även där vilket funka riktigt bra. Sedan kom vi till den berömda backen där CAllie och Bojsan brukar få springa och de visste Bojsan hihi så jag fråga om det va ok att vi sprang på lite och det va det. Så TACK OCH HEJ sa vi och drog hihi härliga häst har aldrig gjort det på henne sedan fick vi stanna och vänta in de andra.
Sedan blev det lugn trav och jag kunde samla ihop henne i låg stabil form =) och vi återvände nöjda till stallet båda två =)


Hoppträningen med Callie gick bra, inte nöjd med min insatts dock men har problem med värk i ryggen så tappar min hållning efter en stund då jag blir trött i ryggen vilket resulterar i att jag tappar Callie och hon behöver ridas hela vägen. Dels för att orka hålla galoppen och för att komma bra på, över och efter hindrena.... Men hon va duktig!
Avslutade med att trava 2 varv runt hela ridhuset i jockyläder hua va jobbigt men kul! Första varvet va svårt då jag inte litade på att hon inte skulle skicka av mig sen kände jag äh det får bära eller brista och då gick det super bra =)


nej nu väntas lite film, i morgon ska jag och Elina umgås med min mamma =) och i helgen bär det av mot huvudstaden för att gå på bernts och se dirty dancing samt äta god mat woho vilken härlig vecka detta blir! Samt massa härliga pass på hästryggen =)


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: