andra lektionen

2012-03-02 / 11:34:10
Igår va jag och calibera i väg på vår andra hopplektion på fältis, vi åkte helrt själv och hon är såååå himla duktig min tjej! Va så stolt när jag satt där bakom ratten och styrde mot träningen när jag tänkte på hur duktig hon är i lastningen och står som ett ljus i transporten, jag blev tvungen att ringa Tony och skryta lite hihi man måste ju få vara mallig i bland =)

Denna gång åkte jag lite extra tidigt till ridhuset eftersom hon va så nervös förra gången och jag hade stor utdelning av den idén. När jag kom dit lasta jag ur och gjorde i ordningen henne, lite tittig och nyfiken på alla hästar va mne hon lyssna super bra på mig. Sedan gick vi upp till ridhuset och jag gick några varrv med henne på den övre volten medan gruppen före oss hoppade för fullt. Vi gick runt på volter och åttor gjorde lite halter och så bara för att få hennes uppmärksamhet och för att jag vill att hon skulle vara lyhörd och inte bara titta på allt annat. Sedan stod vi och mös med vi tittade när ponny tjejerna hoppade (super duktiga) sedan skuttade jag upp i sadeln och fortsatte skritta runt på lite olika volter. Och när de andra i våran grupp börja dyka upp så va hon lugn och nyfiken på dom inte alls lika sur och inge stressad alls =)

Sedan va de våran grupp som skulle värma upp, vi får värma upp på egenhand så vi känner oss redo att hoppa. Så skulle rida fram lite i traven men Callie va super pigg och studsade mest bockade någon gång så släppte fram henne i galopp först och då blev hon glad och lyssnade bra. Bär sig bättre och bättre! sedan bytte vi till traven och jag kunde jobba i hop henne jätte bra då. Jag tycker att det är lättare och hon känns mjukare efter att ha fått värmt upp i alla 3 gångarter.

Sedan va det hoppningsdags... Vi började med en serie som bestod av:  först ett kryss sedan ett galoppsprång sedan ett till kryss som följdes av två galoppbommar sedan ett till kryss och där efter en oxer sedan va det en lång galoppsträcka på 7-8 galoppsteg. sedan fick vi hoppa räcken men grindar under och ett hinder med vatten matta under samt en trippbelbarr vi avslutade med att bygga ihop allt detta till en bana.

Banan såg ut så här (i text) först serien sedan den vita grinden där efter hindret med vattenmatten, lång galoppsträcka och serien igen sedan den svarta grinden och avslutningsvis trippelbarren.

Behöver jag säga att jag tycker att detta är super roligt?! JAG ÄLSKAR HOPPNINGEN! det är så himla kul och vi gjorde stora framsetg bara från förra gången =)
Vill ha mjuk och fin ridbana nu så vi kan nöta på lite hemma oxå!

Nu har jag fått tag i egen parkeringsplats åt mitt släp här hemma så nu ska jag börja lastträna Bojsan igen tror det hela med henne handlar om tid och att övervinna hennes envishet. Så nu j*vlar ska vi komma igång så även hon får hänga med på träningar så vi kan komma ut och tävla snart =)

men jag måste ringa och gnälla på ordförandet för den som har sagt upp sin P-plats som jag nu betlara för har INTE tagit bort sin husvagn mutter mutter tycker de är dåligt jag betlara och någon annan står där? jag är inte gjort av pengar...


nej nu ska jag sova lite middag med Elina är ruskit trött efter alla extra pass denna vecka samt oroliga nätter så nu ska jag vila mina blå en stund sedan ska jag i väg med Syster och Elina och handla lite åt Elina medan Tony blir barn igen när han åker cross.

Trevlig fredag gott folk!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: