samvete

2012-02-17 / 19:16:22
Igår va jag och Callie på vår första hoppträning.
Hon blev jätte nervös, skakade lite och bajsade massor.... samt hyttade lite mot andra hästar (vilket hon gör när andra kommer för nära in på henne revir som inte ingår i henne flock)
Hon gjorde några vägringar och hade först lite dålig framåt bjudning men de va för att hon va nervös och hade svårt att slappna av. Men vi hadslutade med att hoppa en bana på 6 hinder vara av en kombination ( alla andra fick hoppa en bana på 11 hinder vara av 3 kombinationer) men jag tyckte det va att pressa min tjej för hårt första gången så jag fråga om jag fick hoppa förre och det va helt ok, det ska ju vara kul och ge oss något inte stjälpa oss.

Men jag har så sjukt dåligt samvete för att jag inte har ridhus tränat henne nå innan =( va ju typ 3 år sen sist.... känns lite pissigt för jag har varit så noga med att allt annat ska funka perfekt innan men den bitan då körde jag bara på.... fy skäms på mig!
men jag tror inte att det va själva ridhuset i sig utan alla galopperande hästar åt olika håll och kanter.... får se om hon kanske vänjer sig med tiden.
Ska åka och träna i Gavellis ridhus tänkte jag och se om hon reagerar lika... får kanske ta en paus från lektionerna så hon inte blir så nervös..... vill inte förstöra nå när det har gått så bra med allt annat.
Men hon va lugn och fin när jag avsluta samt hoppade banan fint (höll mig till traven då hon känner sig tryggast i den) så jag är grymt nöjd av prestationen!

Men ska klura lite hur jag ska lösa detta med hennes nerver, men kanske ger sig med tiden det va ju trotts allt första gången..... Hon är ju inte van med så måmnga hästar runt sig som alla hoppar och springer samtidigt.

Hur som helst va hon grym trotts nervösitet och jag är super nöjd och lastningen gick KANON!


Åh vad jag älskar dej min vackra vän! <3
Kommentarer!
Postat av: Linnéa

Hon kommer vänja sig! Hon kanske behöver få lite träning innan nästa lektion med ridhuset osv bara men hon kommer vänja sig till slut :)

Kommenterat - 2012-02-19 / 10:16:32  | URL - http://linnea.stjernstedt.net
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: