medryttare?

2011-07-18 / 11:43:18
Hur fasiken hittar man en bra medryttare som man kan ha en längre tid, inte någon månad utan år?!?! som vill och förstår vad det innebär.
Har ju en jätte gullig tjej just nu men som inte ska fortsätta i höst då hon ska hjälpa sin kille med hans häst istället, kan inte klandra henne för det. Klart man hjälper sina närmaste först. Men nu står jag ju här igen inför hösten ensam.... och det funkar inte, hur ska jag hinna utan att slita ut mej och låta någon lida för att jag inte hinner?
Jobba heltid, vara med Elina så hon inte behöver bo på dagis, sköta radhuset, vara en bra sambo och hinna med min älskade trogna fyrbenta vän 7 dagar i veckan..... Det kommer ju inte gå....
Men tur man fråga annars hade jag väl fått en chock när hösten kom.


Jag vill hitta någon som vill hjälpa oss 2-3 dagar i veckan, främst motionera Callie men är det någon som kan hjälpa till med lite utbildning oxå är det ett PLUS. Dock vill jag sköta hoppningen själv förtillfälle då det är något vi ska göra tllsammans då vi är gröna på det båda men ska lära oss ihop. Men när vi fått lite rutin på det kan man ju diskutera saken igen =)
Någon som bryr sig om henne och inte skiter i att ta hand om henne bara för man är bakis eller trött, självklart man man ha en dålig dag eller bli sjuk.
Vart finns det någon sådan?
Kanske får klona mej själv så slipper men fundera..... för jag kommer ingen vart med att rida 4 dagar i veckan.... 5-6 behöver hon gå om vi ska komma någon vart.... men men jag kan inte trolla....
Men jag vill ju inte sälja eller ta bort henne heller bara för att jag kör slut på mej själv, eller för att jag tröttnar när det blir ett måste och en sådan press att hinna allt....

Funderar och grubblar.... men vet ni någon hojta till vilka ni nu än är som läser =)


Kommentarer!
Postat av: Anonym

i vilken stad står hästen? =)

Kommenterat - 2011-07-21 / 20:14:47
Postat av: Sabina

Valbo, i Gävle. =)

Kommenterat - 2011-07-22 / 21:45:09
Postat av: LR

Hej!



Jag är intresserad av att vara medryttare, har du någon mailadress jag kan nå dig på?:)

Kommenterat - 2011-10-16 / 12:47:55
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: