TOKIG!!!

2010-05-26 / 11:08:49
Jag blir tokig eller nej galen är nog ett bättre ord, har suttit i telefon sedan 08:00 i dag och jo visst lite klokare harjag väl blivit men inte mycket...

Ringe först till löne för att kolla om mina papper kommit fram som jag vill ha på skrivna för att sedan kunna skicka in dem till försäkringskassan. Va liksom förra månadgen de skickades in och så lång tid kan de knappast ta?!
Mycket riktigt, dom hade inte några papper hos sig att skriva på. skumt?! så dom skulle kolla och leta lite.
Har suttit i långa telefonköer.... ringt försäkringskassan för att kolla om dom verkligen behöver de pappret dom har ju ett likadant på havandeskapspenningen bara att rubriken på pappret är olika men samma siffror.
Den jag pratatde med sa attde kunde använda de pappret. Vårgar man lita på det?!
Sedan var de samtal om sjukskrivning så jag får ut pengar.... gahhhh va drygt. MAN MÅSTE VARA FRISK FÖR ATT ORKA VARA SJUK! Helt OTROLIGT men SANT! Vi lever på 2000 talet men har 0 koll på papprena? DÅLIGT!

Nej nu ska jag sätta mig och skriva på massa papper så jag får ersättning för denna vecka och nästa... blir ingen rolig lön som kommer i morgon =( Sjukskriven hela månaden samt att denna vecka får jag betalt av försäkringskassan så det blir väl till jul eller nå. Aja tur att jag har lagt undan lite =) så det går nog ingen större nöd men de är ändå drygt!


Sorry för allt gnäll men man måste få ur sig det!
Det ryker nästan ur mina öron för jag är så irriterad, har ju inte bästa tålamodet med alla dessa hormoner som löper amok i kroppen min ;)


Se till att håll er friska gott folk!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: