tystnad

2010-12-30 / 08:26:53

Han har hämtat en av sina änglar och tagit en underbar peron ifrån oss.....

Hur berättar man för sina barn att deras pappa aldrig kommer hem igen? Hur orkar man gå vidare när man har förlorart sin man, sin livskamrat? ofattbart! orättvist!


Men jag vet att du va en toppen pappa, en person som får alla att skratta och le, full i bus och ett hjärta av guld.


Det sägs att allt har en mening. men va fan har det här för mening? 2 små barn som måste växa upp utan sin pappa, en kvinna som förlorat sin älskade, föräldrar som förlorat sin son, syskon som förlorat sin bror, kollegor som förlorat sin kollega. vart finns det en mening med det?
Én man som utbilda sig för att rädda liv och älskade sitt jobb, är detta då tacken för det?
Jag kan inte förstå vill inte förstå....


Har dubbel kollat telefon att den verkligen ringde igår, det kanske bara va en sjuk dröm.... men klupen i magen finns kvar... huvudet känns som en blyklump efter all gråt... de va på riktigt.... denna sjuka dröm va på riktigt...
Har även kollat facebook... det är sant...

Vad säger man till familjen? Att allt blir bra? Att allt sker utan en anledning? Att allt har sin mening? skulle inte tro de va, deras pappa, make, son, bror är borta, borta föralltid.


Det är lätt att gnälla över små saker, lätt att tycka synd om sig... men tänk på dom som drabbas av sådana här saker? Saker som aldrig blir bra igen. Man har jäkligt lätt att gnälla så fort det blir lite motgångar... men man kanske ska uppskatta det livet att har bjuda på för man vet aldrig när det tar slut....


Jag är glad att jag finns changsen och äran att lära känna dej, i alla fall lite. Du va en fin person som bjöd på många härliga stunder. När det va tungt och stressigt så fick du oss att plocka fram att leende och ett skratt.
Jag har fortfarande din fru som kollega, men det blir kosntigt att du inte sitter med oss i personalrummet och skämtar och diskuterar..... ni va ju ett.... nu är ni halv..... jag sänder mina tankar till din familj igår, i natt, i dag och den närmsta tiden....

Även om du har slitits i från oss alla så finns det en sak som alltid finns kvar och det är minnena från tiden vi fick dela med dej.




Jag vet att du ligger på ett mjukt, fluffigt, härligt moln och vakar över din familj.

Sov gott min vän! och vila i frid

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: