Stolt, Glad, Nöjd, Stel

2010-12-08 / 19:32:39
Har haft 2 helt underbara träningspass med Callie, igår tränade vi galopp i djupsnö. 30 minuters diskussion om tempo sen 15 ljuvlig galopp i sannsat tempo. Är lite feg för att lätta på häcken min i sadeln ibland för ryggen fri för CAllie brukar kunna bli Callie härmar en studdsboll och de är så drygt och gör så ont i ryggen för hon är duktig att skjuta rygg när hon sätter den sidan till. Men jag bet ihop och tänkte att jag landar ju mjukt i all snö iaf... Ställde ig i trepunktssitts och jäklar vilken galopp hon fick! Hela ryggen höjde sig och hon änvände hale ryggen i varje språng!

Idag har jag ridit med Birgitta, red över en mil, lite galopp och massa trav. Trotts lite bocksrång från Rita så travade Callie lugnt och stadigt vidare och väntade ivrigt på vad vi skulle göra här näst.


Nu är jag trött i hela kroppen och har grymträningsvärk men sååååååå stolt och nöjd!
I mogon blir det en sväng med pinglorna Linnéa och Frida =)


Älskar min alldeles egna CALIBERA!




Jag håller tummarna för dej min vän, håller tumarna för bra besked!




Hörs!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: