23+5 =)

2010-04-14 / 18:51:05
japp idag är vi i vecka 23 och 5 dagar, så på fredag blir det vecka 24. Tiden går fort=)

Var hos barnmoskan idag på rutin koll. Hade gått upp 5,5kg sen förra gången så allt som allt har jag gått upp 7,5 kg nu men bara magen som vuxit. Det är skönt att jag fortfarande kommer i mina byxor även om de inte är så skönt när man inte akn stänga dom som vanligt så är de skönt att kunna ha vanliga jeans i bland =) men nu när värmen kommer är det toppen med leggings =)

Allt såg bara bra ut med krabaten, den lilla/lille hade en hjärtfrekvens på 140 och det var full fart inne i magen min =) våran underbara vilde!

Men  jag har känt en konstigt kännsla i magen några ggr nu under 2 veckors tid igår kom den flera ggr på jobbet och i stallet. Ungefär som när man spänner magmusklerna allt man kan så man får som kramp i dom, så känns det och man vill bara sträcka ut dom.
Tydligen är det sammandragningar som jag har börja fått, och förmodligen av att det är strssigt och tung så måste dra lite i handbromsen nu så jag inte måste bli sjukskriven för det va inte bra om det ökade. Så nu får jag snällt lyssna på kroppen min.
Tänk va klok kroppen är egentligen?!


Här kommer lite bilder på hur magen ser ut idag =)







nu blir det lite film mys med mina 3 underbara sambosar =)

Ha en toppen kväll!

Hörs =)
Kommentarer!
Postat av: Emma

Wow sabina vilken mage =) Gud så vacker du är! längtar så tills jag får komma hem och träffa dig! PUSS

Kommenterat - 2010-04-15 / 19:38:44
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&gravid i v39]

Ser ut som en pojkmage än så länge tycker jag :P Men du ska ju växa lite till :)



ja sammandragningar är inte kul om det blir mycket. Vissa känner knappt av dem. Vila å alvedon säger dom ka hjälpa, men det har då aldrig hjälpt för mej.. :) Men stress är knappast braså ta det lugnt!



Jorå magen mår bra. Milon är sjuk nu, liksom moster som ska va barnvakt när vi åker in, så jag hoppas det dröjer lite.. Inte kul å behöva ta hem en nyfödd till en sjukstuga.. Men jag har inte brottom heller så, han kommer när han kommer :) Bara jag slipper bli igångsatt är jag nöjd :P

Kommenterat - 2010-04-22 / 09:40:12  | URL - http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: sara

hejsan gumman:) Du det ser ut som en tjej mage de dära;) Vi måste ses någon dag!

puss å kram.

Kommenterat - 2010-05-01 / 13:36:12
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: