natt skiftet igen

2009-10-21 / 04:17:20

japp här är man igen. Natt jobb. Har varit lite full rulle en stund men just nu är det lugnare så då passar jag på att sitta lite vid datan har ändå inget att göra när patienterna sover.
Men om drygt 1 timme ska jag gå runt och ta kontroller på alla 11 som jag har ansvar för. Känner mej hemskt när man väcker någon den tiden... usha men rutiner är rutiner och ska utföras. Alltid nått att säga när någon funderar varför man kommer mitt i natten.


Har ridtit 2 ggr nu efter bort tagandet av tå nagel, har gått rätt bra får ont efteråt men inget jag inte klarar av att stå ut med. Men min älskade Calibera är tok pigg i måndags höll jag på att åka av nästan för hon bockade så mycket i galoppen men jag är envis och satt kvar =) Bockade även för full igår (tisdag) men med glimten i ögat.
Jag kan ju knappast bli arg för att hon är pigg och glad??? Hon blir juh bara så ivrig att hon inte vet vart hon ska ta vägen hihi go hjärtat mitt =)
Men hon är född till att springa fort och när hon får göra det någon gång då och då så sköter hon sig exemplariskt alla andra ridpass oxå, så det är väl ett täcken på att hon blir nöjd av att få sträcka ut sig och göra av med energi.
Nu har jag ju även tagit bort havren sedan i lördags så den går väl ur kroppen snart och då blir hon säkert lite lugnare oxå.
Nästa vecka hade jag tänkt börja träna för Frida =) Ska bli riktigt kul, vill utvecklas och få hjälp och hon är jätte bra på att hjälpa oss =) Toppen när man inte behöver transportera hästen nå oxå=)
Visst vi kommer inte bli nå tävlingspar men det är inte det jag är ute efter heller, jag vill utvecklas och lära mej mer och min älskade Callie tycker om att träna så det passar juh perferkt att göra det tillsammans. Plus att man kommer varandra närmre =)


Det skulle verkligen vara skönt med en större lägenhet ibland. Tror det kommer bli lite trångt med ett databord i vardagsrummet, sen är jag inte så jätte förtjust i att den ska stå där men jag vill inte ha den i köket, sovrummet eller på toa heller så då är vardagsrummet bäst =) Men det skulle va toppen med en 3a eller ett större vardagsrum ;) men det kan ju även bli toppen som det är oxå när va har bytt soffa och bord. då kan de nog bli riktigt bra =)
Snart har 6 månader gått och vi har väl bott ihop 4 av dessa och det känns riktigt bra=)
Har inte bråkat en enda gång (Vid det här laget hade jag och Henrik bråkat miljoner ggr) det känns så bra, kan prata om allt med Tony om då tid, nu tid och framtid de är så skönt och han finns ALLID där för mej. HAn ger en enorm trygghet och är alltid ärlig vilket jag värderar högt.
Jag vet att jag kan säga allt till honom och att det stannar där. Och det är så viktigt att ha någon att kunna ty sig till, kunna lita på till 100%.
Älskar verkligen honom!



Har varit nykter och fest fri snart 1 månad, riktigt skönt  faktiskt men mycket beror på att jag har jobbat varje helg denna månad och i helgen som kommer jobbar jag lång helg, helgen efter jobbar jag fredag natt sen ledig=)



Sov gott =) snart ska jag oxå sova, 3 timmar kvar =)






Vilka visa uttryck jag har fastnat för =)

Tänk inte på vad du kunde ha gjort annorlunda tänk på hur du kan göra i framtiden i stället.

Njut av framtiden älta inte i gammalt.


natti natti
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: