varför??????

2009-02-12 / 17:56:12

imorse var de en av de hemskaste morgonar jag kan tänka mej... Jag funderade vart Nellie va för hon kom inte och hejjade när vi vaknade så jag började letat efter henne. Hon kanske är instängd någonstans...

Jag gick mot kattställningen, tänkte jag skulle kolla bakom gardinen där hon brukar ligga ibland.
Men jag hann inte ända fram fören jag hörde henne gny och såg henne på govet framför kattställningen. När hon försökte komma till mig så ser jag att bakbenen ligger bakåt på golvet. HON KAN INTE STÅ.... blir rädd och tar henne försiktigt och lägger henne i sängen. Försöker hinna ikapp Henrik (min sambo) som precis gick till jobbet, ser honom inte så jag ringde istället men de tog evigheter innan han svara (2 signaler känns som evigheter i sådana lägen).
Jag ser Henrik från ballkongen så jag skriver att han måste komma upp. Tror han kom väldigt fort minns inte riktigt...
Jag ber honom ringa till veterinärerna, vi får komma in direkt.

Även nu kändes de som evigheter medan vi väntade med lilla Nellie i rummet innan någon kom och tittade på henne.
Men de kom en jätte trevlig veterinär och tittade på henne, de rönkade henne och sedan fick vi beskedet... Hon har gjort illa ryggen, Troligtvis ramlat ner från kattställningen och slagit i ryggen i fallet så två kotor hade tryckts ihop lite så att "disken" som ligger mellan kotorna (kommer inte ihåg vad de heter nu är så förvirrad) men  de hade trycks upp mot nerverna som går vid ryggraden så hon är förlamad  från höfterna och bakåt. (bakben och svans)

Vi fick veta att vi hade 3 behandlings allternativ

1. operation, men då skulle vi behöva åka till strömsholms djursjukhus. De var 60% changs att hon skulle kunna gå efter de men hon skulle inte återhämta sig helt, hon skulle förbli innekatt. Men de är många komplikationer som kan uppkomma under ett sådant ingrepp oxå....

2. Medicinskbehandling. Kortison som ska hjälpa svullnaden att lägga sig så att ev. trycket mot nerverna lättar. Inte helt säkert att de hjälper. Och anti infalmmatoriskt läkemedel för att förhindra infalmmation i hennes rygg.

3. Himlen.

Vi valde 2. så nu ligger hon i en bur i sovrummet så jag har henne under full uppsikt. Hon måste ligga still och vila.

Vi kom till veterinärerna vid halv 10, var hemma halv 11 kanske... vid 13 tiden slappnade hon av och la sig ner. De var hemskt att se henne försöka ta sig ur buren, skrek... och de går inte att förklara.... Vill bara ta ut henne, hålla om och viska att allt blir bra. Allt blir som förr bara hon vilar. Men blir det de?????

Hon har legat och vilat sedan 13 tiden nu. så skönt att hon kan slappna av. Men jag vågar inte lämna henne själv, tänk om hon blir sämre, får ont eller blir rädd när hon inte kan röra benen.

Hon har viftat lite på svansen och rört en tass jätte lite. kan de vara ett tecken???

Kurre är också orolig, han bästa vän ligger i buren... Han kommer och tittar till henne då och då.... 

VARFÖR blir de så här???? Vad har lilla Nellie gjort för att förtjänat de här? förutom att vara en underbar katt som älskar att gosa och leka. Hon har ett hjärta av guld, är de här tacken för de???

Jag är så rädd för att behöva hjälpa henne till himlen, men jag vet att mår hon inte bra så måste jag. Även om de krossar mitt hjärta. Men de skulle krossas av att se henne lida.

Just nu verkar hon vid gott mod och myser med handen när jag smeker hennes huvud.

Hon kommer bli bra, även om de kan ta tid. Hon måste bli bra, för hur ska vi klara oss utan underbara Nellie?

VARFÖR? kan inte sluta fråga, VARFÖR?

Imorn 09.30 får vi veta om de har blivit nå bättre..... minuterna känns som timmar... timmar känns som år just nu... är så tom.... förvirrad.... vill hjälpa henne.....
jag kan inge annat än hålla tummarna och önska.... Jag önskar av hela mitt hjärta att........


kan förekomma stavfel mm. med anledning av tårfyllda ögon
min älskade Nellie
Kommentarer!
Postat av: Linnéa

<3<3<3<3<3<3<3 Vad som än händer gumman så finnas jag alltid för dig och vi ska ta oss igenom det tillsammans! jag lämnar dig aldrig!

Kommenterat - 2009-02-12 / 22:52:28  | URL - http://linnea.stjernstedt.net
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: