NÖJD

2012-04-18 / 21:44:48
Är så himla nöjd och stolt över hur bra allt gick med vackra Bojsan idag!
Först red jag på banan, hade hoppträning själv. Hade två enkla räcken på stora volten lodrätt så jag kunde rida på en stor volt runt hindrena som runt varje hinnder var för sig sedan kunde jag lägga in hindrena i volten. Detta funkade kanon! Hon landade i rätt galopp i stortsett varje gång! Vi hoppade i både trav och galopp, Bojsan föredrar galopp känns det som då hon rullar över VÄLDIGT lätt. Men kul som sjutton va det i dag! Inge fjanterier utan lyssna super bra men jag fick använda varje muskel jag äger efter hindrena för att fånga upp henne då hon gärna ville lägga i några extra växlar.
Sedan fick jag träna på att rama in ordentligt med ytterskänkeln för annars tyckte Bojsan att man kunde snedda mellan hindrena iaf försöka hihi go fia! Så jag har lärt mig massor och efter detta pass va båda super svettiga.

Körde lite lastträning efter ridpasset, gick MEGA SUPER DUPER BRA woho va nöjd och stolt jag är!!!!!!!!!!!!!
Gick in på ca 10 min fick äta lite sen backa vi ur lugnt och fint och gjorde om fick backa 2 ggr sedan gick hon in direkt och åt lite till såååååå duktigt, fina Bojsan!
Bjöd på morötter på rampen på vägen ut oxå så hon skulle stanna och känna att det inte alls måste gå nå fort ut, funka super bra!
Lite mallig över att ha gjort detta jobb utan att ta hjälp av så kallade lasttränare =)

Gjorde en check med Callie oxå för att se om hon gick in lika lätt som vanligt då planen va hoppträning i morgon och vi inte har åkt på 4 veckor nu, hon gick RAKT in tvekade inte en enda sekund. Min tjej <3 så himla duktig! Så i morgon kör jag hoppträning hemma i stället =) hua vilken träningsvärk jag kommer ha på fredag efter dessa pass... men de är underbart!


nej nu väntar sängen strax så jag orkar jobba i morgon

NATTI!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: