Bästa Calibera

2011-01-04 / 10:28:29
Min älskling är så himla underbar, känns som hon blir glad när jag kommer!
Det går riktigt bra för oss, galoppen blir bara finare och finare men jag får verkligen rida för att hon ska orka hålla en lugn och fin galopp, snart kan jag nog sakta börja jobba ihop henne i galoppen.


Men den senaste tiden har jag suttit och studera henne när vi tränar.... tittat ner på hennes huvud och hållning, hon vrider huvudet lite så jag ser mer av hennes högra ansiktshalva... det har varit samma sak flera ggr och varje gång har jag tagit ut kiropraktorn och han har lättat på spänningar mm i hennes rygg. men nu funderar jag på om det kan komma från munnen, att det är i munnen själva orsaken finns. Har ringt ut en veterinär som ska kolla hennes tänder och ev raspa eller dra ut någon om det behövs och sedan ta ut en kiropraktor och se om hon håller sig bra längre.
Får se vad veterinären säger i morgon när han kommer ut.



nu ska jag byta om och göra Elina klar för en prommenad med Sara och Wilma.
Ikväll ska vi få pollarna skodda, även om jag hade planer på att träna så måste hon skos så de får gå före. Hon är ju min så har alla andra dagar att rida om jag vill =)

Att ha egen häst är dyrt men HELT UNDERBART och jag ÄLSKAR MIN egna CALIBERA!!!!!!!!!!!!





over and out
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: