pain

2010-11-01 / 13:04:12
säger och det SMÄRTA!
åkte av Bojsan igår, trodde in i det sista att jag skulle få ordning på det men när jga stäckte mej efter tyglarna som hade farit ur ena handen kom ännu ett till bocksprång och jag for av som en liten vante. Jäklar vilken kraft de är i den pollen alltså! landade på vänster sida så vänster skuldra och höft tog smällen. De värst var innnan man fick tillbaka luften, Även om man vet att man ska lugna sig och försöka ta djupa andetag så när den situationen kommer hyperventilerar man bara, delas av smärta delas för att jag trodde att jag hade punkterad lungorna så de va otäcklt men sen kom luften tillbaka och jag hoppas upp igen och slutförde passet och sedan tog jag en sväng med min men när jag kom hem kom allt i kapp och det innebar - SMÄRTA
Idag väker de från höften ända upp till skallen.

Har ringt kiropraktor då höften såg lite sne ut, fick lite skäll (har gått hos han förr), tydligen så tar det 6 månader innan allt har gått tillbaka helt vilket gör att det är inte alls så bra att få kraftiga smällar mot bäcknet/höften. Ska få komma så fort ett blir ett återbud så inte de blir så stor skada.

Men det är kul att rida, Bojsan har så grymt härlig galopp! Så fin häst, vilket jobb Linnéa har gjort med henne. Hon kunde inte ens trava när hon kom hem till oss. Och nu wao vilken pinglan hon har blivit =)

Även min polla har blivit väldigt fin! GAloppen kommer tillbaka mer och mer sååå kul =) Men man måste verkligen sitta bra och göra rätt för det är ju inte hennes lättaste gångart. Men kul är det =)

Fick även beröm igår för att jag har fått så fin sitts, trotts värken så¨blev man 2 meter längre ;) Klart man blir stolt och glad!




Adios!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: