helg resumé och hästsnack

2010-06-14 / 11:21:27
fredagen började med en lunch med toppen Ullis =) sedan gick vi förbi hennes frisör och bokade om tider och jag passade på att boka en klipptid för mej oxå =) så får se vad jag hittar på.

Sedan kom darlingen min hem, bestämmde oss för att gå ut och äta med Micke. Hamnade på O´learys nere på drottninggatan. Så fint och frächt de va! Och super god mat =) kan absolut gå dit igen =)
Sedan vandrade vi till Bishop, men blev bara där en kort stund, de va som att sitta i ett hönshus hihi så vi begav oss till interpool.
Spelade lite biljard, jag va inte med så länge för jag är så grym och ville inte såra grabbarna hihi skämt å sido ;)
Sedan kom Sofie och Peppe förbi =) Super skoj att träffa dom de va så längesen.
Men sedan va de en väldigt trött Sabina som knatade hem och sov.



Lördagen, blev en fika med Systrarana S =) Så himla trevligt va på tok förlängesen jag träffade Emma! Blev en underbart god kladdkaka och jordgubbsmilkshake *mums*
Sedan på kvällen gjorde jag och bästa Linnéa tacos och hyrde film =) Tony va fortfarande lite sliten hihi inte lätt inte.


Söndagen, igår va vi förbi Tonys moster och hämtade min körsele till Callie så nu ska den putsas upp och smörjas så den blir som ny =)


När selen är fixad ska jag och Birgitta prova spänna för vagnen någon dag och bara ta en kort skritt tur så vi ser hur hon reagerar. Damen har ju inte blivit körd på år och dar så de kanske inte alls går så jag måste ha någon med fungerande magmuskler med som kan hålla i tömmarna om hon drar. Sedan så ska jag ta tag i körningen efter förlossningen. Leta reda på en egen rockard så vi kan träna =) Kommer ju kunna börja träna henne snabbare om jag kan köra henne, måste vänta minst 2 månader inna jag kan rida*suck* men  inte värt att hoppa upp förtidigt heller och göra illa sig och få vänta ännu längre.

Jag har ju snälla Elin som hjälper mig med ridningen så då kan jag köra och tömmköra så får hon träna hela kroppen =) De känns så bra att få hjälp med ridningen så callie inte tappar sina  ridmuskler =) För jag kan ju göra allt utom att rida så de känns bra att Elin vill hjälpa mej med det =)

Det va ju ett tagsedan jag körde häst nu men de ska nog gå att plocka fram kunskaperna igen. Har ju trotts allt kört ponnytrav och vuxit upp med travhästar. Så de är trav jag har hållit på med mest när jag var mindre sedan fastnade jag för att sitta på hästryggen så då började jag rida  varmbloden så de blev varierad träning för pollarna. Så ponnysar och varmblod är de jag har ridit. (ett halvblod och Bojsan som är fullblod är de enda utöver ´varmbloden och ponnysarna) men jag älskar varmblod! Så fina hästar, ofta fina och tåliga psyken och väldigt kloka =) Ja de är en ras som hittat sin plats i mitt hjärta =)
Men den som har gjort mej allra svagast för rasen är min egna Calibera! Vilken underbar tjej! Älskar min tös=)


Idag om vädret tillåter det ska jag och Linnéa löshoppa töserna våra =) Så kul och så duktiga!


På torsdag ska Elin och Callie vara med på dressyr träning ska bli riktigt skoj att se! Hoppas på bra väder så jag kan ta några fina bilder =)
Det är grymt kul att se sin häst tränas, se hur hon rör sig och beter sig. Sådant som man inte ser när man själv sitter på ryggen =)








Ha en trevlig dag!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: