vinter/vår??

2009-11-21 / 14:03:14
woho vilket härligt väder de är idag. 8+ grader klockan 7 på morgonen inte illa=)
Först blev jag besviken på klockan som ringde i morsen var så himla trött, kom hem så sent från jobbet för jag jobbade över och sedan tar det en stund innan man kommer i säng iaf för mej.
Men när jag väl kom ut till stallet börja jag piggna till.
En blå himel och en soluppgång så vackert och mysigt =)
Tog gått om tid på mig att göra stall sysslorna de va så mysigt.
Lillemannen var jätte duktig att släppa ut=) Tänk knappt 6 månader men är super duktigt på att gå i grimma och grimmskaft! Blev riktigt imponerad=) Dom har gjort ett kanon jobb med honom!
Nästan så jag glömde att han skrämde mig sist när han försökte springa över mej hihi men kan inte klandra honom hur ska han kunna lite på mig som aldrig har hanterat honom förr?!
Men när vi kom in i hagen myste vi lite=)

Damerna blev glada över att komma ut, Bojsan skulle kaxa sig lite mot Loppan men Loppan vände rumpan till och då drog B i väg i en jätte galopp genom hela hagen så goa så =)
Min fick vara kvar inne medan jag mockade och fixade allt så jag kunde göra henne klar för en ridtur.
Lite irriterad blev hon mot slutet i boxen av att vänta på mej men jag ville att det skulle gå lite över en timme innan vi stack ut så hon fick snällt vänta.

Sedan begav vi oss ut i skogen, mot Lundsfäbodar en super fin väg men mötte massa bilar på väg ur skogen förstod ganska snabbt va de var för bilar -jägare- jaha men jag fortsatte en liten bit till för älg jackten ska ju vara över och dom kan väl ändå inte ta fel på min häst och en kanin? 
såg en bil och äldre man med hund en bit fram så red fram till dom och fråga vad det var för jackt. SMÅ djursjackt och den pågår varje helg till den sista januari. Men så visade han att ena sidan var dom klar på så där kunde jag rida i lugn och ro så de gjorde vi. Strosade runt på massa olika stigar. Över stock och sten(ger fina rumpmuskler åt min tös)
sedan red vi hemåt men via små stigar så hon fick se lite annat och lite enkel träning men väldigt nyttig =)

Är nu hemkommen efter en förmiddag i stallet såååååå himla härlig start på dagen=)
I morgon ska jag och B rida till skogen och klätta lite woho längtar redan!


Nu ska jag skutta in i duschen och börja göra mej lite klar för ikväll ska vi ut och äta med svärmor och svärfar ;)

HA en toppen lördag!
Och NJUT av det underbara vädret=)
Blir nästan lite vårkänslor i november hihi =)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: