vaccin = sjuk ?

2009-11-03 / 11:17:10
usha tog mitt  svininfluensa vaccin i lördags morse 03.30 ungefär, gjorde inte nå ont men innan jag gick hem började armen värka lite. sdan kom jag hem somnade men vaknade efter bara 2 timmar av att armen tok dunka! gjort riktigt ont då....
Sov en stund till åkte och fixade och dona i stallet tog tid med en arm som inte funkade helt men de gick =)
Sedan i väg på middag hos Tonys föräldrar samt hans bror med familj och syster med familj oxå var där jätte trevligt och gd mat. Men efter ett par timmar börjar jag få frossa och känna mej konstig. Som tur va var Tony väldigt trött efter att ha jobbat 0700-24.00 på fredafen. och 07.00-15.00 på lördagen och skulle jobba 07.00-24.00 på söndagen så vi åkte hem tidigt.
Mådde riktigt risigt i bilen hem, tog på mig flanell pyamasen när jag kom hem samt strumpor, tog fram duntäcket och bäddade ner mej med dubbla täcken. Låg och skuttade under täckena ändå för jag frös så mycket....  Tony försökte hålla om mig men det blev för varmt för honom.
Gick upp under natten och spydde.... sedan på söndag morgon åkte jag till stallet och släppte ut hästarna, de värkte i hela kroppen och jag frös som tusan.  Visste inte hur jag skulle orka ta mig hem riktigt efter allt va klart i stallet men jag tog mej hem men de va knappt. kom in genom dörren då svimmade jag. HAde nog använt mina sista krafter då för den dagen. Bäddade ner mej igen, och sov, var upp på toa nån gång och lyckades svimma igen. Blir ju så klen av feber!
Sedan sov jag hela söndagen. Mammsen, pappsen och syster kom förbi en sväng på söndag kväll och pysslade om mej och tjatade i mig lite att dricka.
Sov vidare tills måndagen då började febern ge med sig så jag förflyttade mej till soffan och vila där istället. Men kroppen är slut är som att musklerna skulle vara på filmjölk eller nå finns ingen kraft. Att stå på benen känns som kokt spagetti, och pulsen ökar så de känns som ett träningspass atta bara gå till toan.... sjukt.

Är idag piggare, feberfir men slut i kroppen!
Håller tummarna för att kunna jobba i morgon =)

Men hade jag vetat detta skulle jag nog inte ta sprutan....
OM ryktena stämmer verkar de bara av sverige som vaccinerar med detta medel, skumt? verkar som alla får samma dos. bör inte de vara individuellt beroende på kroppsmassa? och ålder?


Har nu gjort en jordugubbs´smothi så tänkte få i mig massa vitaminer!

                                                           Ha en bra dag
Kommentarer!
Postat av: Linnéa

På hundar och katter ger man oxå samma dos till alla när man vaccinerar..

Kommenterat - 2009-11-03 / 19:51:54  | URL - http://linnea.stjernstedt.net
Postat av: S

ja men detta vaccin kan inte vara bra att ge i dessa doser eftersom nästan alla blir sjuk av det =(

Kommenterat - 2009-11-04 / 14:54:31
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: